Yritys

SaaS-palvelua vuodesta 2004

Disecin palvelutuotanto alkoi vuonna 2004. Itsenäisenä yrityksenä Disec Oy on toiminut vuodesta 2007 asti. Toimipaikkamme sijaitsee Mikkelissä, Mikpolissa Kasarmin kampuksella. Ei ole mikään sattuma, että Disec toimii Mikkelissä. Päämajakaupungissa toimivat muun muassa Elinkeinoelämän keskusarkisto (Elka) ja Kansalliskirjaston digitointi- ja konservointipalvelut. Lisäksi Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (Xamk) TKI-hankkeet tekevät merkittävää tutkimus- ja kehitystyötä arkistoinnin ja tiedonhallinnan saralla. Esimerkiksi Digitalia on merkittävä hankekumppanimme ja  Arkistointiin liittyvät palvelut ovat eräs painopiste, joka on Mikkelin kaupungin strategiassa ollut jo vuosia.

Sähköisen arkistopalvelun tarjoajana

Oman arkistonhallinnanjärjestelmämme palveluita olemme tarjonneet jo yli 15 vuotta menestyksekkäästi sekä isoille että pienille yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioille. Palvelumme soveltuu sekä fyysisten että sähköisten arkistojen hallintaan ja perustuu omaan tietojärjestelmäämme YKSAan, jota kehitämme jatkuvasti asiakkaidemme palautteen ja tarpeiden mukaisesti. Digitointi on olennainen osa palveluitamme ja niistä löytyy yksityiskohtaisemmin tietoa täältä.

Disec terveydenhuollon tarjoajana

Disecillä on Suomen toiseksi suurin PACS- tuotantoympäristö ja arkistossamme on yli 7,5 miljoonaa tutkimusta käsittäen yli 200 miljoonaa kuvaa. Viimeksi kuluneiden vuosien aikana palveluidemme käytettävyys on on ollut keskimäärin 99,99 prosenttia mikä sijoittaa meidät SaaS-palvelujen tarjoajien parhaimmistoon (Huom. Tämä luku sisältää sekä määräaikaishuolto- ja ylläpitotauot että odottamattomat käyttöhäiriöt).

Vuotuinen tutkimusmäärämme on noin 800 000 ja palvelujamme käyttää yli 250 toimipaikkaa eri puolella Suomea.


Olemme kaikkina toimintavuosina saavuttaneet positiiviseen taloudelliseen tulokseen ja useissa luottoluokituksissa sijoittuneet menestyksekkäimpään korkeimpaan mahdolliseen luokkaan (lähteet: Asiakastieto ja Bisnode).

 

 

SaaS-palvelumme on ratkaisu terveydenhuollon toimijoille, jotka edellyttävät järjestelmiltään ympärivuorokautista tietojen käytettävyyttä, mutta haluavat keskittyä ydinosaamiseensa eivätkä itse halua investoida 24/7/365 toimintaan vaadittavaan tietotaitoon, teknologioihin, tietoliikenneyhteyksiin, palvelintiloihin ja ylläpitojärjestelyihin. Hinnoittelumallimme perustuu per tutkimus, per kuukausi ja per tehty työtunti-taksoihin.

Laadunhallinta, optimointi ja ennakointi

Palvelujemme laadun tavoitteena on aina vähintään täyttää ja mieluiten ylittää asiakkaidemme tarpeet ja odotukset. Esimerkiksi, huomioiden kaikki asiakkaamme ja heidän palvelunsa, järjestelmiemme vuotuinen käytettävyysaste on 99,97 prosenttia viimeiseltä seitsemältä vuodelta Huom. edellinen luku sisältää suunnitellut sekä ennakoidut päivitys- ja huoltokatkokset. Tällaisten tulosten saavuttamiseksi olemme sitoutuneet palvelun jatkuvaan arviointiin, mittaamiseen, kehittämiseen, optimointiin ja parantamiseen. Keskeisimmät laatutavoitteemme ovat:

  • Tyytyväiset asiakkaat, pitkät asiakassuhteet
  • Asiantunteva, ammattitaitoinen ja ystävällinen palvelu
  • Mahdollisten ongelmatilanteiden nopea, laadukas ja tehokas ratkaisu
  • Käyttökatkosten minimointi
  • Nopea reagointi asiakkaiden tarpeisiin
  • Täydellinen tietoturva ja -suoja, jotta tiedon käytettävyys, eheys ja luottamuksellisuus toteutuvat

Kustannustehokas ja joustava palvelu

Turvallisuus ja palvelulähtöisyys ovat Disecille aina ne tärkeimät asiat; nimemme tulee sanoista DIgital SECurity ja DIgital SErvice Center.